Billede 1 colourbox.dk |
Forventninger i
projektgruppen
Vi
forventer, at alle skal byde ind og være aktive deltagende i vores samarbejde. Ud
fra vores samarbejde skal vi finde frem til et fælles mål. Vi forventer, at
sproget i gruppen bliver talt i en acceptabel tone. I forhold til
konflikter/uenigheder i gruppen, er det et must at argumentere fagligt, så der
ikke opstår personlige angreb.
Sygdom og fremmøde
Er
man syg, er det vigtigt at melde afbud inden det tidspunkt gruppen har aftalt
at mødes. Er der optakt til sygdom dagen før man skal mødes, skriver man til de
andre i gruppen, så gruppen ved, at der er måske er en chance for, at man ikke
kommer.
Kommer man for sent, er det vigtigt at
skrive det til de andre gruppemedlemmer – gruppens vindue er 10 minutter. Kan
man se, at man bliver mere end 10 minutter forsinket, skriver man til gruppen.
Det gruppemedlem, der ikke er tilstede,
har ansvaret for at opdatere og holde øje med, hvor langt gruppen er nået –
ansvar for egen læring.
Fleksibilitet
Vi
er i gruppen fleksible i forhold til arbejdstider. Så vidt det er muligt mødes
vi tidligt på dagen og arbejder frem til en acceptabel tid på dagen, så der
også bliver mulighed for hjemmearbejde. Vi i gruppen prioriterer K2 tiden og
bruger denne på projektarbejde. Har man aftaler i K2-tiden, skal dette afklares
med gruppen, så der ikke opstår misforståelser og konflikter.
Respekt
Det
er vigtigt, at respektere de andre gruppemedlemmer og deres behov, samt sige
højt, hvis ikke man føler respekten gengældt.
Vi starter vores arbejdsdag med at sige
hver især, hvordan vi har det den pågældende dag, samt afslutter arbejdsdagen
med at fortælle, hvordan vi så har det efter samarbejdet. Efter hver endt
arbejdsdag runder vi af med at snakke om, hvad vi har nået, og hvad vi skal
arbejde med dagen efter, eller den næste gang vi mødes.
De
faglige ambitioner i gruppen er høje. Vi mener, at man skal yde sit bedste i
projektarbejdet. Vi vil aftale, hvor lang tid vi hver især skal bruge
derhjemme.
For
at undgå konflikter i gruppen er det vigtigt, at alle bliver hørt, og der er en
god omgangstone. Man skal overholde aftaler, og man bliver nødt til at sige
til, hvis man synes, noget er svært eller, hvis man synes, noget er træls. Det er
vigtigt at snakke sammen i gruppen, hvis en konflikt opstår, så man ikke går
videre, uden konflikten er løst.
Hvis man synes, der er opstået et problem,
er det vigtigt at gøre opmærksom på det, så problemet kan blive løst. Det er
vigtigt at være ærlig omkring, hvordan man føler, man har det. Sidder en person
med meget arbejde, er det vigtigt at de andre i gruppen spørger ind til, om det
er i orden, som arbejdet er udeligeret.
Vi
vil starte med at løse problemerne selv, men hvis ikke dette lykkes, er det
nødvendigt at kontakte vejleder eller studievejleder.
Konsekvenser ved manglende
overholdes af samarbejdsaftale
Hvis
ikke man kan overholde samarbejdsaftalen, er man på en eller anden måde bagud,
og man har selv ansvaret for at få den samme læring ud af det, som resten af
gruppen.
Kommunikation
Alt
kommunikation foregår på facebook.
Forventninger til
vejleder
Vi
forventer, at vores vejleder er til rådighed pr. mail, og at vi får et svar
indenfor rimelighedens grænse. Vi forventer, at vores vejleder har forventninger
til os, samt er engageret. Hun må gerne være kritisk. Hvis vi kommer ud på et
sidespor, forventer vi, at hun rådgiver os/giver udtryk for hendes bekymringer,
så vi kommer på rette spor igen. I forhold til vores ambitionsniveau, forventer
vi, at vejlederen ligger op til et højt niveau.
-
Ingen kommentarer:
Send en kommentar